Tutorial : Count Visitor

Assalamualaikum ...

aku ada dapat request dari sorang member aku. dia tak tahu macam mana nak view count visitor.

nama dia Nur Hanani

acctually, kat blogger sendiri dah ada count visitor. cume design dia terlalu simple. 


kalau tengok aku punya, bercorak.

so, ada dua cara. cara yang pertama, guna count visitor yang di sediakan oleh blogger.com
First, Dashboard > Design > Add a Gadget > Blog's Stats (New!)

then, pilih la yang mana-mana korang suka.
Second, korang nampak kan, bawak count visitor aku ada tulis "Buy Hardware". Jangan takut-takut nak tekan.korang click kat situ, then ikut arahan yang di berikan. ataupu, kalau korang keliru. just click kat sini

Semoga berjaya. kalau ada yang tak faham, boleh tanya oke.

p/s : sorry Nanie, aku tak ingat kat mana. so, aku cakap la " tengok kat bawah-bawah". rupanya ada kat atas. tiga dari atas.

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments

Nur Hanani said…
raut-raut daun lidi
terima kasih daun keladi