SELAMAT HARI GURU : Guru Pilihan Aku :)

Assalamualaikum ...

Hari ni, entry sepcial aku credit kan kepada seseorang yang aku SALUTE habis!
Haha. Siapa? Kejap lah. Intro belum habis lagi ni *keningkening
Bulan 5. Selain ada Hari Pekerja pada 1 May, ada satu event yang tak akan pernah budak sekolah lupa.
Cer te ka cer teka ;p
Korang bukak lah takwim sekolah korang lepas-lepas ker, yang baru dapat ker. 16 May ada apa?
Lambat lah! ^-^
16 May ada hari guru laa.

So, sempena Hari Guru untuk tahun 2012 *MemandangkanAkuDahTakSekolahLagi* aku nak buat special entry.
Aku nak cerita siapa cikgu yang paling aku suka, yang paling aku ingat, yang paling aku hargai, yang paling banyak berkorban and yang paaaaaaaling lama aku kenal. *WalaupunHanyaDalamFB*
Still contact jugak kan kan kan!

Ni diaaa. Memperkenalkan :

SAIFUL AMRI BIN SAILAN
*HensemTak* =='

Aku kenal dia time aku Darjah 4, 2004. 8 TAHUN LEPAS ==' Lama oh!
Time tu dia ganti guru kelas aku, Pn Rozana. *macam lagu Amy Seaarch*
Sebab cikgu tu cuti bersalin.
Haaa, dari situ lah kewujudan cikgu yang paling banyak PALING ni terserlah.
Mana taknya, mana banyak budak, mesti ada dia. Kalau ada dia, mesti banyak budak. Peramah habis!
Hehe, nak cerita kisah lama ni. Time aku Darjah 4, ada dua orang member aku ni bergaduh.
Time tu tengah belajar Mathematics. Cikgu ni punyalah mengamuk, dia baling segala kerusi meja yang ada.
Semua terdiam *BunyiCengkerik* ...
Habis lah budak tu kena marah. Dari tengah seronok nak belajar Math, terus tukar belajar BM.
Cikgu suruh tulis satu ayat yang dia bagi *AkuLupaAyatTu* sampai 1000 KALI dalam buku Math tu.
Ala yang buku kotak-kotak tuu.
Mula-mula cikgu suruh buat sampai 100 kali jer, bila ramai yang tak siap, terus dapat DISKAUN 1000 kali. Hameek kau!
Then, cikgu panggil nama sebab nak check buku.
Sampai giliran aku, cikgu tengok buku aku dah koyak. dah ber"salotape" dah pun.
Cikgu tanya, "Ni, kenapa koyak ni? Mengamuk ker?"
Gilaa tak mengamuk. Orang lain punya pasal, orang lain yang kena.
Aku senyaaap jer. Dengar je lah apa yang dia bebelkan tuh.
Haha, masuk telinga kiri, keluar telinga kanan :)

And sampai sekarang, 2012 dia still berkhidmat dekat Sekolah Kebangsaan TTDI Jaya, Shah Alam.
Alaa, yang dekat dengan Space U8 tuu. *promot*
Yang peliknya, dia bukan lah guru tetap dekat sekolah tu. Dia hanya guru sandaran.
Asyik mengganti jer. Rezeki dia kot.
Mengajar tusyen pun tak pernah habis. Btw, dia student lagi kay.
Dia belajar dekat UiTM. Siapa nak kenal, boleh PM :)


Macam-macam benda yang dia dah buat untuk sekolah.
First sekali benda yang dia buat, and orang pandang tinggi dekat dia, time dia latih budak menyanyi Nasyid.
Hek hek hek. Dia latih aku. HAHA :)
Masa tu, ada Minggu Panitia Agama.
Yang ajar, cikgu Saiful ni lah. Lagu yang dia pilih, aku tak pernah dengar langsung!
Budak-budak lain sesenang diaorang je menyanyi.
Aku yang terpinga-pinga. Tajuk lagu tu, Intifada by Rabbani.
Pelik kan. Padahal, mak aku sendiri  mengajar Agama.
And, kitorang dapat First Place. Yeayy ! Bangga oh naik atas pentas amik hamper. *SenyumKambing*
Dari situ lah, orang mula kenal siapa SAIFUL AMRI.
Sekarang dah naik pangkat, panggil SIR. Dulu aku panggil dia CIKGU jer.

And, kejayaan terbaru dia. Latih budak kompang dengan Silat.
Time aku dulu, silat tak de taw. Untung laa.

MSU Performing Arts Theatre - Kompang (2nd Place)
credit to : Ross Haron

Senang kata, semuanya dia lah. Hias bilik guru, dia. Dia, dia dia dan dia ...
Kalau nak cerita semuanya, memang ber-episode lah entry aku.
Apa pun, dalam ramai-ramai cikgu yang aku kenal, cikgu ni lah yang paling superb dengan budak-budak.
Penat tak penat tak tahu lah.
Cikgu kata, "penat tak boleh mengadu kat kawan.. nanti kawan cakap : dah kau yg carik nahas.. kan sakit hati?,.. so, mengadu laa kat Tuhan.. mesti Tuhan bagi kekuatan dalam penat tu.. :)"

Since 2004 till now, 2012 dia masih diperlukan oleh sekolah.
Bayangkan dari aku Darjah 4, sampai aku dah habis sekolah kot !
Cikgu ada tanya, "best laa kalau ada yg sayang.. boleh la setiap kali kata2 manis tu jadik doa utk saya.. nak harap doa anak soleh belum ada rezeki lagi.. doa dari anak murid aje laa.. :) eh, sayang sy tak?.." hehe :)
Cikgu, saya nak jawab ni ..
|
|
|
|
|
\/
SAYA SAAAAAYANG CIKGU ! agagaga :)


Betapa rapatnya diaorang dengan cikgu, macam tu lah batch aku dulu.

Gambar : Credit to : Saiful Amri & Ross Haron

NotaKaki : Aku still lagi simpan tulisan cikgu. Ada dalam buku rekod pelajar (sekolah rendah) Ngahaha !
NotaKaki : Bila nak kahwin??

daa readers

miyra :) smile alwayz !

Comments