Thursday, March 24, 2011

Leha dan Berat sama dipikul, bahu sama dijinjing

Leha dan Berat sama dipikul, bahu sama dijinjing …

Assalamualaikum ..

Ni cerita hari isnin. Kira fresh lagi la kan? Haha

Waktu Bahasa Melayu, kitorang dapat kertas ujian. Almaklumlah kan? Baru sahaja habis ujian setara 1. Markah aku cukup teruk. 79% satu saja lagi markah nak 80. Bolah dapat A. Dari A-

Time cikgu tengah bagi kertas ujian, cikgu sebut nama sorang-sorang murid dia. Sampai dekat member aku sorang ni, AZIATUL ZALIHA. Haha. Ikha tukar nama. Sepatutnya AZIATUL ZALIKHA. Kitorang pun berlatih la untuk panggil dia Leha. Bukan Ikha. Then, cikgu ada suruh senaraikan kesalahan yang cikgu gariskan dekat karangan kitorang. Si kawan aku ni, Nadh jadi batu api. Yang Nanie pun sama. Dia suruh aku tuliskan peribahasa yang salah. Ni Wana la yang buat ni. Then aku pun tulis kat whiteboard. BERAT SAMA DIPIKUL, BAHU SAMA DIJINJING. Tiba-tiba cikgu kata, haa.. ni cikgu jumpa peribahasa yang baru. Yang aku dah terkejut. Aikk? Nampak pulak cikgu ni? Habis tulisan aku buruk sebab kena tolak dengan Wana sebab tak bagi aku tulis peribahasa ciptaan dia. Alih-alih, aku yang kena gelak. Aku dah pelik. Kenapa? Rupanya aku bukan tulis dijinjing, tapi diNjingjing. Tertambah N lepas “di” tu. Bhaha. Adoiyy…
Yang Leha a.k.a Ikha punya la semangat tanya cikgu, yang dia kata peribahasa tu betul. Haha. Ikha!! Kau dengan Wana sama aja.

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...