Roti burger

Assalamualaikum ...

helo helo. cerita baru lagi ..

hari ini, aku buat kerja gila lagi. seingat aku, aku tak pernah beli dua roti tak kisah la roti ape sekali pun dekat koperasi dalam waktu yang sama melainkan kalau ada kawan order. tapi, atas ajakan kawan aku, Nanie, aku pun terpedaya. mula-mula aku dah beli satu. aku beli roti burger. yang si nanie beli roti serunding + hotdog. dia nak sangat makan roti burger tu. then aku makan sampai habis. tiba-tiba

nanie : ihh. lapar larh. miyra, jom beli aiskrim.
miyra : emm. lepas ni waktu ape? oo bm. tak nak la. nanti cikgu tegur aku lagi
nanie : aihh . lapa nye
miyra : jom la. kau lapa beli la roti lagi. beli roti burger pulak.
nanie : kau nak makan bila?
miyra : kat kelas la. bi kot.

sampai jer kat koperasi, nanie tanya aku, ade lagi ke roti burger tu? aku jawab ada. then, dia nampak la roti tu. terus dia amik. tak semene menenye ada orang tegur, *dia tepuk bahu Nanie, "roti tu dah beli" . haha. gara-gara nak makan roti burger tu, sampai amik roti orang. nasib baik ade lagi. last-last, aku pun beli la sekali.

time bi, aku melaksanakan impian aku untuk makan roti tu. nasib baik time bi kena pegi library. memang aku masuk lambat la kan. sambil kemas barang, aku pun makan roti tu separuh. sampai kat library, aku ajak Nanie makan roti tu.

then, kitorang pun makan kat luar library. disebabkan dekat tempat letak bag ade banyak bag terutamanya dari kelas aku, aku dengan Nanie membuat pengecaman bag. bile aku nampak beg Nanie (ada dua beg, satu beg sekolah, satu lagi beg baju sukan), aku amik beg baju sukan dia, aku keluakan seluar dia. *time ni aku dah habis makan, tinggal dia jer yang roti dok sumbat dalam mulut sampai penuh*. then aku keluarkan baju, buku n last skali botol air sebab dia dah tercekik makan roti gelojoh sangat.tak pasal-pasal je karang aku yang kena. then, dia dengan mulut penuh, nak bercakap susah, berlari berkejaran kat luar, konon nak pukul aku. harapan !! aku lempang, berterabur roti kat luar library tuh. adoiyai !!

daa readers

miyra :) smila alwayz !!

Comments