First Contest by Quratulmazani & Atiqhazaidi, DAN SEBENARNYA ...

Assalamualaikum ...

masuk contest jum. macam best jer contest ni. sebab melibatkan admire kita. siapakah? hmm.. bace je lah. cop. sebelum tu, korang kene la usha-usha blog penganjur contest ni dulu. sebab syarat-syarat semua ada dalam tu. click banner untuk syarat-syarat penyertaan :)



haha. segan lah nak cerita dengan korang. oke oke. bismillahirrahmanirrahim ...

time tu aku darjah tiga. darjah tiga weyh. mmmm. aku msuk kelas ke 4. then, ada rombakan. so, aku masuk kelas ke 2. ada sorang budak ni muka sebijik macam adik aku. adik keberapa, jangan tanya lah kan.*means adik aku hensem la kan* haha. aku mula jadi PERIGI CARI TIMBA. muka tak malu betul. sejak tu, aku mula rapat dengan dia. ahakzz !! satu hari ...

(ayat budak darjah tiga)
dia : miyra, pinjam pensil. aku lupe bawak pensil box.
aku : nah. *aku bagi pensil termahal aku, pilot shaker*
dia : terima kasih.
*time dia nak pulankang pensil pilot shaker aku ...*
aku : eh, amik je lah. aku ada pensil lain, padahal tak dek pun *dengan harapan, dia jaga and selalu guna pensil tu*
dia : boleh ker?
aku : amik je lah

wahaha. pemberian diterima. haha. then, mula lah pengembaraan aku menjejak cinta yang baru nak mula tu. dulu, aku suka beli buku diari yang boleh kunci tu. then, aku tulis dalam tu.
satu hari, lepas aku tulis pasal budak tu dekat dia, aku pun letak diari tu dekat satu tempat sambil berkata,

"buku ni jangan usik tau"

masyarakat kita sekarang ni, kalau kata "jangan", sibuk nak jugak buat. bila kata "boleh guna/bukak", tak nak pulak bukak. contoh ekk ....

"jangan buang sampah di sini". nak jugak korang buang. bila kate,
"sila buang sampah dalam tong sampah". tak pulak korang buang dalam tong sampah.

sama lah dengan situasi dengan aku ni. mak aku pergi bukak buku tu, sah kantoi. then mak aku tanya ...

mum : dah pandai bercinta ekk?
me : mane ade ...
mum : buku tu?
satu ayat yang aku rasa susah sangat nak ucap time tu, tak tahu kenapa.
me : sorry la. janji dah tak buat lagi

banyak kali aku ulang ayat tu. adoii. mak aku kata nak bagi tahu dekat ayah aku. OH TIDAKKK !!!
sejak haritu, aku terus mencuba untuk tidak bercakap dengan dia. sekarang, aku tak tahu dia kat mana. nak bagi tahu nama ker? hmm. perlu ker? tak silap aku, nama dia Muhammad Hafiz Amirul. eh, bukan. Muhammad Amir Hafiz. ehh, entahlah mane satu nama dia. yang seingat aku, ada Muhammad and Hafiz tu. haihh. gambar? tak ada lah. time aku darjah tiga tu, zaman kuno lagi. budak-budak tak gune phone lagi. haha. ni baru satu. ada lagi kisah aku dengan budak tahfiz. haha. lagi la sengal. satu sekolah tahu.

oke. syarat terakhir untuk join contest ni adalah tag kat blogger lain. so, aku nak tagged dekat bidadari aku ...

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments

Q :) said…
haha miyra dah pandai eh !
hbss terkantoi laa
btw thank you masuk :)
bestt ! good luck ^^
Miyra Adrenalin said…
haha. tahu tak pe. thanks cik Q .. :)