Add Math is AWESOME

Assalamualaikum ...

hey hey hey. what up?
nak tahu tak, semalam adalah exam yang paling aku tunggu-tunggu. nak tahu apa?



ADDMATH !!

haha. cuak kot. untuk paper 1, aku dapat jawab beberapa soalan je. banyak gila tinggal. btw, intergration pun aku tak lepas, log pun tak lepas, FUNCTION pun tak lepas. apa function aku belajar addmath dua tahun? soalan simple gila !!! aku boleh salah !! -,-

aku nak cerita something ni. aku sendiri tak tahu kenapa. one day, aku ada belajar addmath dengan one of my cousin kat library Shah Alam. so, dia ada bagi satu buku addmath. dia suruh aku buat. aku pun amik la buku tu. after that, aku langsung tak bukak buku tu. malas kot. and, sampai la malam semalam, aku baru bukak buku tu. kebetulan aku bukak topik intergration. time aku belajar dengan cousin aku pun pasal intergration. aku try la buat soalan yang senang-senang dulu. boleh la jawab. sampai satu masa tu, aku rasa sebak gila. aku rasa macam nak nangis. aku tak tahu kenapa. punyalah lama aku tahan, akhirnya aku nangis jugak. waaa !! tengok jam dah pukul 1030 malam. aku rasa mesti dia dah tidur. aku pun text je laa. ingatkan nak call dia. aku text dia ..

"dah tidur ker? hmm, tak pe lah. wish me luck for paper addmath tomorrow (semalam). berkatkan ilmu yang kau dah ajar aku

and he reply ...

InsyaAllah. mesti boleh punya :)

dengan tenang dia reply. bapak ahh ... laju gila airmata aku mengalir lepas dia text aku. then aku gelak sendiri sambil nangis. aku tanya diri aku, kenapa aku nangis ni? macam ada orang tengah guna badan aku. sampai meleleh air hidung aku. ish ish ish.

bila dah habis paper 1 semalam. ada gap 4 jam untuk tunggu paper 2. lama tak lama kan? lepak mamak kejap sebab kantin tak bukak. punya lah sabar aku tunggu mamak tu amik order. hmm, last-last aku blah keluar, beli nasi lemak dekat depan kedai tu. kejap je dah dapat. bila aku masuk, nak duduk, baru tanya ...

mau minum apa??

acoii. apa punya mamak. aku pun order la milo ais. RM 2 oke!! mahal tak mahal. then time nak balik, aku ingat nak balik sekolah jer. sebab budak-budak aku ada kat sekolah *belagak bonzer kot aku ni*. ada la sorang member aku (Ikha) kata, jom pergi rumah Izzuan (member). aku berbelah bagi. nak pergi sekolah ker, pergi rumah Izzuan. yang Ikha ni pulak kata serba salah kalau aku tak ikut dia. aku pulak serba salah nak tinggalkan member aku kat sekolah tu. and last, aku ikut Ikha ni. sebab member yang lain menghasut aku untuk ikut diaorang. aku pun follow la. nasib baik belajar dekat luar. kalau kat dalam, mau tak segan. dah la menyusahkan orang. nasib baik mak dia kamcing dengan aku. *agaknya* haihh

sampai rumah Izzuan, aku tengok pagar dah terbukak besar. macam ada kenduri jer. padahal kitorang belajar je kot. mak dia pulak rajin sangat buatkan air untuk kitorang. ribena tau. KELAS CIK YATI. hmm, lagi la best. tengah syok belajar, ada pizza boy datang. ingat nak cari rumah. so, si Izzuan ni keluar la. sekali dia amsuk, Izzuan kata, mak dia order pizza. OMK? memang betul menyusahkan mak dia. segan kot aku. dalam pukul 1 petang, kitorang stop belajar sebab nak siap-siap gerak sekolah.


 before that, kitorang bersiap untuk solat zohor. oke, kitorang berjemaah ramai-ramai ekk. best gilaa. si Ikha ni sempat lagi kira ada berapa orang yang berjemaah termasuk kitorang dua orang perempuan. semua ada 10 orang. termasuk dua orang lagi, balik sebab rumah dekat sebelah jer. means ada 12 orang semuanya. ramai tak ramai. terharu aku dengan budak kelas aku, pandai diaorang jadi imam. YANG PENTING, kitorang berjemaah dekat luar ekk. tapi, best. habis solat terus serbu pizza yang masih panas. :) then, tengok jam dah pukul 1.45. masuk bilik peperiksaan, pukul 2. berlari berkejaran laa tengah panas. yang lelaki boleh lenggang sebab naik motor. -,-

the best day I ever had with my friends masa periksa SPM. lepas ni, tak tahu lah bila lagi dapat buat macam tu lagi. :'( miss a lot ...

gambar : dari google

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments