Miyra masuk hospital

Assalamualaikum ...

first skali, aku nak bagi tau korang. don't worry about me. im okay. dah stabil dah. btw, korang mesti nak tau cerita an? chill la, kalau aku tak nak cerita, takan la aku nak buat entry ni kan? cerita nya begini ...

aku pergi sekolah, pagi la. macam biasa. sebelum aku sampai dekat dengan simpang nak masuk pintu belakang sekolah, ada eksiden. aku ingat nak tolong, tapi, dengar la pulak bunyi loceng. means aku dah lewat la kan? so, aku blah jer la. *that's not the piont*

petangnya pulak, aku duty dekat library. habis tugas pukul 3.40. keluar je sekolah, jumpa adik aku dekat simpang nak masuk pintu depan sekolah. sebab kitorang nak main badminton dengan member-member kelas aku. tapi, aku tak balik. just terus jer pergi court. kebetulan je jumpa adik aku kat situ. aku ingat aku dah lambat. rupanya, memang lambat. haha. *this is not the point too*

sampai je dekat court badminton, aku siap nyanyi-nanyi lagi dengan member aku. yang member aku bawak gitar, adik aku main gitar and aku nyanyi. *also not the point*

time to balik rumah. adik aku mintak duit sebab nak beli air. ingat nak pegi kedai. biasa la dah penat main badminton kan? mesti nak air.

sedang aku melintas ...

"pakmat tempe, vroommm vrooom . kecepelang. keceplung. keceplengg. eksiden sudah".

adik aku dah hilang ke mane ntah. dah dapat duit, menghilang la pulak. terkapai-kapai aku kat atas jalan tu. so, hospital mane yang terdekat?

Hospital SALAM laa

aku masuk wad *** . hehe tak boleh inform. sebab doktor dah pesan jangan ramai-ramai masuk. kalau aku inform, konfirm korang nak datang. itu pun kalau korang prihatin dengan aku la kan. hidung aku berbalut. pipi aku, kulit menggelupas. MUKA AKU !!!

comel tak baby ni gelak. kiut kan?

sebenarnya, aku tipu jer. memang la aku masuk hospital. tapi bukan aku yang duduk kat dalam hospital tu. aku nak pergi usha member aku, baru buat operation. haha. seumur hidup aku, aku tak pernak masuk Hospital SALAM. baru tadi, first time masuk. and, yang paling best, aku masuk bukannya pakai baju sukan or baju jalan-jalan. aku pakai baju SEKOLAH HIJAU aku. baha. sumpah segan. dengan beg sekolah lagi aku sandang kat belakang. aku just buat bodoh jer. redah je. macam budak sekolah salah masuk tempat pulak. tapi, yang hidung berbalut dengan pipi tu betul taw. tak tipu. cuma tak ada kena mngena dengan eksiden tu. aku jer yang gatal tangan pergi kopek kulit yang menggelupas tu.

p/s : aku ada inform kat kawan aku, yang aku tak pernah pegi UPTOWN Seksyen 24. walau pun dekat dengan rumah aku. tak sampai setengah jam pun kalau nak pergi sana. pelik kan aku ni? tempat dekat pun tak pernah pergi. BUKIT MALAWATI pun aku tak pernah jejak oke. walaupun selalu lalu simpang kat traffic light kalau balik kampung. kalau siapa dah pernah pergi, dia tau la simpang traffic light tu kat mane.

p/s 2 :
  • aku sekolah dekat Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam
  • court badminton tu dekat Dewan MBSA Seksyen 19, Shah Alam
  • Hospital SALAM tu pun dekat Seksyen 19, Shah Alam
  • nak beli air tu dekat kedai Seksyen 19, Shah Alam
daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments