Tutorial : Print Screen

Assalamualaikum ...

hai hai hai. apa khabar? sihat la tu .. bercakap tentang print screen ni, adalah perkara baru bagi aku. (sebab aku  baru tahu : P). and ada sorang member aku nak tau camne nak print screen.

minah yang sebelah aku ni la yang nak tahu. FARAHIN. takpa kawan, saya akan tunjuk ajar ...

kebetulan. aku nak share dengan followers aku la. siapa yang tak tahu, boleh buat rujukan. siapa yang dah tau, duduk diam-diam, bagi orang lain belajar.
  1. pergi ke page yang anda hendak di "print screen" kan
  2. kemudian, carik button "print screen" di keyboard anda. ada dekat barisan yang paling atas. cari dari sebelah kanan. untuk pengguna laptop, cari "PrtSc"
  3. tekan button tersebut.
  4. dua cara untuk mendapatkan print screen. pertama, anda boleh buat dekat Microsoft Word, kedua, boleh juga pada Paint. aku biasa buat pada paint. sebab boleh terus edit. selepas tekan button print screen, anda right click dan paste ke mana-mana program yang anda suka. Microsoft Word atau Paint.
  5. save kan picture tersebut.
jadi lah seperti ini, 
contoh jer .. design blog aku yang lame :( kembang sebab laptop bengong ...

p/s : kalau tak faham, sila tinggalkan komen anda. saya akan reply secepat yang mungkin

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments