Tutorial : Scroll bar untuk widget

Assalamualaikum ...

dah lama aku tak buat tutorial. sebab tak ada permintaan? bukan lah. hai ini demikian kerana *acah-acah pandai* dah ramai blogger buat tutorial. so, blog aku dipinggirkan. sob sob sob .. oke. anyway, aku dapat satu request dekat Facebook. dia tanya, macam mana aku boleh buat scrool bar dekat setiap widget dekat sidebar tu. oh senang je kak :)

1. Log In > Design > Edit HTML
2. Tick Expand Widget Templates
3. gunakan pertolongan Encik "ctrl+f" untuk memudahkan pencarian
4. search nama widget korang. tak kisah lah apa widget sekali pun.
5. dah jumpa? oke scroll down slowly and cari code bawah ni..

<div class='widget-content'>

6. dah jumpa? now, korang copy code dekat bawah ni, and gantikan code yang korang cari kat atas ni.
<div class='widget-content' style='overflow:auto; width:220px; height:400px;'>
7. nombor yang aku merahkan tu, korang boleh adjustkan mengikut kesesuaian. senang cerita, suka hati korang lah nak letak berapa pun :) 

8. Preview dulu ye. kalau dah puas hati, apa lagi. tekan button SAVE. siap~

good luck blogger :)

daa readers

miyra :) smile alwayz !!

Comments

iena said…
thanks for this tutorial..really useful and appreciate this.. :)
Miyra Adrenalin said…
@iena_mieyna ^^ tutorial simple je pun. btw, thanks :)
Unknown said…
wahhh.. menjadi. nampak kemas. hehe. btw, thank u ya
Faaeinz said…
tutorial ni masih berguna.. terima kasih! =D